torstai 29. syyskuuta 2016

Ensimmäiset päivät

Terveisiä täältä Britanniasta!

Lentomme lähti kohti Manchesteria sunnuntaina klo. 8.25, joten kentälle lähdimme ajelemaan Kouvolasta aamuyöllä. Vielä kentälläkään ei tuntunut yhtään todelliselta, että seuraava reilu kuukausi kuluu Leedsissä. Matkustaminen Leedsiin ei juurikaan jännittänyt, vaan se millaisia ihmisiä perillä odottaa. Oleskelemme siis host-perheessä.

Itse nukuin lähes koko lennon, joten se meni hyvin nopeasti. Kentän yhteydessä oli juna-asema, josta lähdimme junalla kohti Leedsiä.
Saavuimme Leedsiin aamupäivällä ja otimme taksin asuinpaikkaamme, Rawdoniin. Host-perheemme on pariskunta, Robert ja Sue, joiden lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa. Meillä kaikilla on omat huoneet ja yhteinen vessa. Perheemme on todella ystävällinen ja hauska, joten täällä viihtyy helposti tulevan kuukauden. Talon lähellä sijaitsee lampi ja niittyjä, joten maisemat ovat upeat! Ensimmäisenä päivänä emme juuri muuta tehneet kuin tutustuimme alueeseen Robertin kanssa, purimme matkalaukut ja söimme yhdessä päivällistä.
Maanantaina vierailimme Leeds City College:lla, josta saimme infoa Leedsistä ja työssäoppimisesta. Sen jälkeen kävimme tutustumassa työssäoppimispaikkaamme Hunslet Clubiin. Se tarjoaa joustavaa opetusta 14-16 vuotiaille nuorille sekä vapaa-ajan harrastuksia aikuisille ja lapsille. Tilat olivat isot ja henkilökunta todella mukavaa! Iltapäivästä seikkailimme keskenämme kaupungissa ja mukaan tarttui uusia vaatteita, eritysesti pipot ja huivit tulevat tarpeeseen. Asunto on kylmä, varsinkin öisin ja tuuli on kova kaikkialla. Palaillaan!